• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • Звіт про діяльність завідувача ДНЗ №33 "Казка" В.В.Швиденко у 2016-2017 н.р.

Звіт про діяльність завідувача ДНЗ №33 "Казка" В.В.Швиденко у 2016-2017 н.р.

2017-06-20

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України “Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів”, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень я, як завідувач дошкільного навчального закладу ясел-садка № 33 «Казка», звітую про результативність роботи за основними напрямками управлінської діяльності в 2016-2017 навчальному році.

Протягом звітного періоду управління навчальним закладом здійснювала відповідно до норм статуту, правил внут­рішнього трудового розпорядку, колективного договору, законодавства України та інших нормативних актів, що регламентують роботу дошкільних навчальних закладів.

Розуміючи важливість забезпечення якість управління закладом, і як результат – удосконалення освітнього простору в ДНЗ, визначила основні завдання, а саме:

• максимальне охоплення дітей мікрорайону цукрового заводу організованою дошкільною освітою

• організація робота з реалізації завдань дошкільної освіти та забезпечення їх оптимального рівня у межах вимог програми “Українське дошкілля” та «Впевнений старт»

• забезпечення освітнього процесу кваліфікованими працівниками

• створення умов для професійного зростання педагогів закладу

• створення необхідних умов для організації харчування та медичного обслуговування дітей

• збереження та зміцнення матеріально-технчного бази закладу

Реалізація визначених завдань здійснювалась через основні напрямки діяльності закладу.

Аналіз охоплення дітей мікрорайону цукрового заводу організованою дошкільною освітою.

Одним із першочергових завдань управлінської діяльності є максимальне охоплення дітей організованою дошкільною освітою. З цією метою, відповідно до наказу по ДНЗ, на початку навчального року, здійснено облік дітей від 0 до 6 років.

На підставі списків створений персоніфікований електронний банк даних дошкільників, що дало можливість проаналізувати стан охоплення дітей різними формами дошкільної освіти та провести заходи щодо його покращення (слайд 3)

Порівняно з 2015-2016 н.р. загальні показники охоплення дітей організованою дошкільною освітою зросли на 8% та складають 98% від загальної кількості дошкільників. З них 94% дітей групи раннього віку та 100% дітей – дошкільного віку, 3 дітей 5-річного віку охоплено соціально-педагогічним патронатом.

Навчальний рік Третього року життя Четвертого року життя П’ятого року життя Шостого року життя Загальні показники
2014-2015н.р 95% 78% 73% 82%
2015-2016н.р 71% 100% 100% 90%
2016-2017н.р 94% 100% 100% 98%

Проте щоденна наповнюваність в середньому складала 66%, що на 13% нижче, чим в минулому році.

Навчальний рік Кількість груп Нормативна наповнюваність Середній списковий склад Середня наповнюваність ДНЗ
Дошкільний вік Ранній вік
2014-2015н.р 3 2 90 123 77%
2015-2016н.р 4 1 95 114 79%
2016-2017н.р 4 1 95 115 66%

Дане питання неодноразовао виносилось на нараду при завідувачу та загальносадові батьківські збори. Але бажаного результату досягти не вдалось. На даний час є актуальним забезпечення організованою освітою дітей раннього дошкільного віку.

З метою вирішення актуальних питань в наступному році планую:

1. Відстежувати динаміку відвідування закладу дітьми протягом року

2. Мотивувати педагогів щодо підвищення відвідуваності

3. Організувати в навчальному році різновікову групу, об'єднавши дітей третього та четвертого років життя

Аналіз кадрового забезпечення ДНЗ

Успішність навчально-виховного процесу в першу чергу залежить від кадрового забезпечення закладу, ефективної роботи щодо професійного розвитку педагогічних працівників.

У 2016-2017 н.р. відповідно до штатного розпису заклад забезпечено педагогічними кадрами на 87%, технічним персоналом на 99%.

Освітній процес у ДНЗ забезпечували 10 педагогів, з них 4 вихователі мають вищу педагогічну освіту, 3 - вищу фахову освіту, 2 педагога – неповну вищу фахову освіту, 1 педагог – навчається у ВУЗі.

Спостерігається позитивна тенденція щодо підвищення освітнього та кваліфікаційного рівнів педагогів. Так, порівняно з 2015 роком зросла кількість педагогів з вищою освітою (на 30% ).

На 30% зросла кількість вихователів, які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» та «спеціаліст ІІ категорії». Дані показники досягнуті завдяки стимулюванню молодих педагогів до одержання вищої освіти та використання різних форм заохочення вихователів (преміювання, подяка, включення педагога до складу творчої групи).

Рік Вища категорія Перша категорія Друга категорія Категорія «спеціаліст» Без категорії
2015 1 0 0 2 7
2016 1 0 1 3 5
2017 1 0 2 3 4

Плинність кадрів в закладі незначна. Причинами звільнення практичного психолога Поліщук Т.М. стала ІІ група інвалідності, отримана внаслідок тяжкої хвороби.

Серед проблем кадрової політики залишається наявність значної кількості педагогів-нефахівців (50%)

В 2017-2018 н.р. планую підвищити їх фаховий рівень шляхом навчання на курсах в ОМІППО, диференційованого підходу до роботи з молодими педагогами.

Аналіз методичної роботи

Організація роботи щодо професійного розвитку педагогічних працівників в закладі спрямоване на професійне адаптування, розвиток та самореалізацію вихователів, що забезпечується здійсненням диференційованого підходу до роботи з педагогами на основі аналізу педагогічного колективу за освітнім, кваліфікаційним рівнями та рівнем фахової майстерності

Враховуючи результати аналізу освітнього процесу, власної управлінської діяльності, управління методичною роботою в навчальному році спрямувала роботу на вирішення ключових завдань, а саме:

- оптимізацію освітньої роботи через систему внутрішнього контролю за здійсненням педагогічної діяльності, прийняття на його основі ефективних управлінських рішень;

- стимулювання інноваційних процесів в закладі через використання диференційованого підходу до роботи з педагогами, посилення контролю за впровадженням нововведень;

Ефективності педагогічної діяльності сприяло керівництво та системний контроль за процесом впровадження інноваційних технологій, реалізації варіативної складової БКДО. З метою створення сприятливих умов для інноваційної діяльності, проведено комплексну діагностику рівня готовності педагогів до нововведень. Аналіз результатів свідчить про позитивну тенденцію підвищення кваліфікаційного рівня працівників. Порівняно з 2015 роком на 30% зросла кількість вихователів, які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст» та «спеціаліст ІІ категорії». Дані показники досягнуті завдяки стимулюванню молодих педагогів до одержання вищої освіти та використання різних форм заохочення.

Результати діагностики професійної майстерності свідчать про готовність 70% вихователів до нововведень.

Отримані результати враховані при здійсненні диференційованого підходу до роботи з педагогами з різним рівнем педагогічної компетентності, наданні допомоги у виборі теми самоосвітньої діяльності.

Протягом року здійснювалось керівництво за реалізацією програма впровадження проектної технології та авторської програми Л.Калуської «Дитина в довкіллі». Аналіз планування навчально-виховної роботи та спостереження за педагогічним процесом свідчить про системність в застосуванні інноваційних технологій, що позитивно вплинуло на рівень сформованості знань у дошкільників з окремих розділів чинної програми

Організація роботи з педагогами-початківцями здійснювалась відповідно до План роботи з наставництва, що забезпечило належні умови для адаптації вихователів, допомогло розкрити потенційні можливості та раціонально використати індивідуальні здібності молодих педагогів та їх наставників.

У дошкільному закладі забезпечується права педагогічних працівників на підвищення кваліфікаційного рівня Атестація педагогів має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної нормативно-правової бази.

Форми навчання планова кількість педагогів фактична кількість педагогів %
1. курси підвищення кваліфікації 3 3 100
2. атестація 1 1 100

Порядок проведення атестації та проходження курсової перепідготовки вихователями регламентується відповідними щорічними наказами по закладу, проводяться в зазначені терміни відповідно до перспективного планування та з урахуванням щорічного коригування.

Спостерігається позитивна динаміка щодо підвищення кваліфікаційного рівня педагогів проте вона є незначною із-за збільшення кількості молодих вихователів та педагогів-нефахівців.

Про підвищення рівня фахової майстерності педагогів свідчать результати педагогічної діагностики та результативності навчально-виховного процесу.

В порівнянні з початком року удосконалилась якість планування навчально-виховного процесу, здатність варіативно і ефективно застосовувати на практиці дидактичні методи і прийоми.

Одним із важливих аспектів управління закладом вважаю популяризацію його діяльності.

В навчальному році заклад приймав участь в конкурсі веб-сайтів міста. Порівняно з минулим роком збільшилась активність вихователів щодо висвітлення найкращих авторських розробки у фахових періодичних виданнях та на Методичному порталі.

Протягом навчального року в місцевих ЗМІ було надруковано 5 статей про діяльність ДНЗ, конспекти педагогів надруковані у БВДС №1/2017 рік, крім того наробки педагогів були відіслані в інші фахові видання, розміщені на Методичному порталі.

Невирішеними питаннями діяльності методичної служби залишається узагальнення кращого досвіду роботи вихователів ДНЗ, недостатнє залучення педагогів до участі в онлайн-конкурсах, інноваційних проектах. популяризація найкращих розробок педагогів у фахових виданнях.

В 2017-2018 н.р. плануємо::

1. Систематизувати та узагальнити досвід роботи вихователя Лозинської Олени Сергіївни.

2. Активно залучати педагогів до участі у професіональних конкурсах та друку власних розробок у періодичних педагогічних виданнях.

Аналіз навчально-виховного процесу

У ДНЗ створено належні педагогічні умови для організації життєдіяльності дошкільників. Навчально-виховний процес здійснюється відповідно до вимог БКДО, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та програми розвитку дітей старшого віку «Впевнений старт». З метою дотримання принципу системності та послідовності у плануванні освітньої роботи творчою групою розроблено перспективне планування занять з мовленнєвого, логіко-математичного розвитку для всіх вікових груп. Відповідно до змісту державних програм розроблено циклограми дидактичних та рухливих ігор, спостережень в природі, дослідно-експерементальної та трудової діяльності дошкільників. Проведена робота сприяла підвищенню якості перспективного планування освітнього процесу вихователями.

Ефективність здійснення навчально-виховного процесу визначається мною на підставі проведення аналізу навчально-виховного процесу, різні види контролю за здійсненням педагогічної діяльності, під час діагностики ЗУН дошкільників.

Порівняно з минулим роком урізноманітнена тематика питань щодо вивчення життєдіяльності дошкільників (2015-2016 н.р. – 19 питань, 2016-2017 – 23 питання).

Здійснювався персональний контроль за роботою педагогів, які атестувались. Вивчався рівень опанування вихователями-початківцями методики організації занять в умовах впровадження програми «Дитина».

Вивчення загального стану освітнього процесу проведено у формі комплексної та тематичних перевірок.

На даний час проведено одна комплексна та 2 тематичні перевірки. Контрольні зрізи ЗУН за основними розділами програми. За результатами перевірок визначено рівень реалізації вимог програми, ефективність застосування методів педагогічного впливу, інноваційних технологій, і як наслідок, рівень сформованих знань умінь та навичок вихованців. За підсумками контролю оформлено довідки та видано відповідні аналітичні накази.

Результати контролю узагальнено в довідках та наказах, розглянуто на нарадах при завідувачу, виробничих нарадах та педагогічних радах.

Узагальнені результати діагностики ЗУН свідчать про зростання показників високого та високо-середнього рівнів компетентності дошкільників за основними розділами програми Діти показали високі результати засвоєння програмових вимог в діапазоні від 15% до 56%, достатній рівень - в діапазоні від 25% до 70%, середні результати - 15% до 45%, низькі результати –5%

Позитивна динаміка показників компетентностей дошкільників за основними розділами програми свідчить про ефективність проведеної роботи, врахування вихователями методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу.

Враховуючи недоліки минулого року щодо забезпечення варіативної складової БКДО, мною, як керівником, використані внутрішні ресурси для максимального охоплення дітей додатковими освітніми послугами. Цьому сприяла організація в закладі профільних груп за напрямками самоосвітньої діяльності педагогів та залучення соціальних партнерів до організації гурткової роботи.

В порівнянні з минулим роком рівень охоплення дітей додатковою освітою зріс на 55% та складає 100%.

Враховуючи результати аналізу освітнього процесу визначені напрямки роботи на 2017-2018 н.р:

1. Продовжити роботу з формування у дошкільників основ безпеки життєдіяльності через включення дітей у посильну еколого-зорієнтовану діяльність;

2. Поглибити роботу з організації логіко-матемаичної компетентності дошкільників;

3. Посилити роботу з художньо – мовленнєвого розвитку дошкільників, впроваджуючи методику Гавриш «Художньо-мовленнєва діяльність дошкільників»;

4. Сприяти реалізації варіативної складової БКДО через систему роботи профільних груп та залучення соціальних партнерів до організації додаткових освітніх послуг.

Аналіз предметно-розвивального середовища

Протягом навчального року належна увага приділялась створенню предметно-розвивального простору для організації освітнього процесу. Відповідно до перспективного плану поліпшення матеріально-технічної бази закладу протягом навчального року значно поповнено предметно ігрове середовище вікових груп та спортивної зали, що досягнуто завдяки активної співпраці з батьківською громадою ДНЗ, врахуванню запитів та потреб.

Оснащення педагогічного процесу, відповідно до вимог Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально - наочних посібників та іграшок в ДНЗ , складає в середньому по закладу 74%: старша А - 80%, старша Б - 87 %, середня – 75%, І молодша - 77 %, ІІ молодша - 51%.

Зміст осередків дидактичних, розвиваючих ігор відповідає методичним вимогам в І молодшій, середній, старшій А та Б групах ( Щербатей Т.В., Хомяк К.О., Куваріна А.В., Бурмістрова О.В., Гармідер Н.О.,Зільєва Н.М., Лозинська О.В..). Вихователями, спільно з батьківськими комітетами вказаних груп, проведена робота щодо придбання ігор фабричного виробництва. Осередки дидактичних та творчих ігор оформлено відповідно до програмових вимог та віку дітей.

У вікових групах виокремлено куточки природи, в яких є достатня кількість кімнатних рослин, в наявності інвентар для роботи в куточку природи, акваріуми з живими мешканцями.

Осередки самостійної художньої діяльності вікових групах наповнені достатньою кількістю дидактичним матеріалом для організації образотворчої та дослідницької діяльності.

Батьківські куточки вікових груп оформлені відповідно до методичних вимог та вміщують необхідну для батьків інформацію: режим дня, розклад занять, рекомендації психолога, медичні поради, об’яви тощо. Наявні куточки для виставки дитячих робіт з малювання та ліплення.

Творчою групою закладу розроблено та оформлено екологічну стежину на території ДНЗ.

За ініціативи вихователя Гармідер Н.О. в закладі створено народознавчий музей Комісією відмічено його естетичне оформлення та наповнюваність.

Проте недостатнє оснащення закладу оргтехнікою унеможливлює належний рівень організації освітнього процесі.

З метою створення належних умов для організації освітнього процесу в 2017-2018 н.р. планую:

- придбати ноутбук для використання педагогами ІКТ в навчально –виховному процесі

- тримати на контролі виконання планів оснащення предметного середовища вікових груп, музичної та спортивної зали

Створення безпечних умов для учасників освітнього процесу.

Важливим чинником управлінської діяльності є створення безпечних умов для всіх учасників навчально-виховного процесу.

З метою створення безпеки життєдіяльності та профілактики травматизму серед учасників освітнього процесу здійснювався адміністративно-громадський контроль за станом роботи з охороною праці. Результати перевірок за виконанням вимог щодо охорони праці, протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних вимог організації навчально-виховного процесу розглядались на виробничих та оперативних нарадах, зборах трудового колективу та батьківських зборах. Проведено аналіз роботи щодо профілактики дитячого травматизму за рік, Тижнів безпеки життєдіяльності, дотримуються строки проведення ІІІ ступеню адміністративно-господарського контролю. За результатами перевірок видано відповідні накази, на постійному контролі виконання прийнятих управлінських рішень.

Протягом року проводився моніторинг за технічним станом будівель та споруд, обстеження спортивного обладнання в спортивному залі, спортивному та ігрових майданчиках. Результати обстеження зафіксовані у відповідних актах.

Актуальним питанням залишається дієвості роботи профспілкового комітету з питань ОП.

Шляхами вирішення зазначених питань є:

- Системний контроль за дотриманням комплексних заходів з охорони праці в цілому, та роботи профспілкового комітету зокрема;

Аналіз роботи з організації харчування дітей.

Стан здоровя дітей є показником правильної організації харчування дошкільного навчального закладу, адже оптимальний режим харчування та збалансованність раціону забезпечують зростання та нормальний розвиток дитини, підвищення опірності її організму до захворювань.

Саме тому особливу увагу приділено керівництву та контролю за організацією харчування дошкільників. На постійному контролі керівника - якість продуктів та сировини, умови зберігання та терміни їх реалізації, дотримання технології приготування страв.

Відповідно до річного плану в листопаді 2016 року проведено оперативний контроль за формуванням культурно-гігієнічних навичок у дошкільників, в січні 2017 року - тематичне вивчення роботи з організації харчування в закладі. За результатами контролю видано відповідні накази.

Актуальні питання контролю обговорювались на оперативних нарадах; виносились на виробничі наради, наради при завідувачів. Здійснювався системний контроль за виконанням прийнятих управлінських рішень.

Посилено контроль за дотриманням вартості харчування. Результати щотижневого аналізу вартості меню свідчать про дотримання встановленої норми .

У цілому харчування дітей у ДНЗ здійснюється наближено до відповідних норм. Середньомісячні показник норм харчування за 2016 р. становлять: м’ясо – 64% ; риба – 63%; масло вершкове – 69%; молоко – 64%; сир кисломолочний – 59%; сир твердий – 57%; яйце – 69%; сметана – 64%; овочі – 78%

Удосконаленню керівництва та контролю за організацією харчування сприяли тематичні перевірки технологами управління освіти та СЕС. Виявлені недоліки оперативно усунені, проводився контроль за дотриманням наданих рекомендацій.

В навчальному році значно поліпшено матеріально-технічний стан харчоблоку: придбано ємкості для зберігання продуктів, замінено пошкоджений пластик на кухонних столах, за бюджетні кошти управлінням освіти придбано морозильну камеру та електроплиту, проведено ремот бойлера.

На даний час залишаються актуальними питання:

- виконання натуральних норм харчування;

- удосконалення роботи з формування у дітей культурно-гігієнічних навичок;

- подальше удосконалення матеріально-технічної бази харчоблоку

Вважаю шляхами вирішення визначених питань в :

- Здійсненні системного контролю за виконання натуральних та грошових норм харчування.

- Розробці перспективного плану з формування культурно-гігієнічних навичок у дошкільників на всі вікові групи.

- Проведені ремонту тена на харчоблоці.

Аналіз адміністративно-господарської діяльності.

Адміністративно-господарська діяльність здійснювалась згідно річного плану ДНЗ. З метою створення безпечних умов життєдіяльності та профілактики травматизму серед учасників навчально-виховного процесу системно проводився адміністративно-громадський контроль за станом охорони праці. Результати перевірок за виконанням інструкцій з охорони праці, протипожежної безпеки розглядались на виробничих та оперативних нарадах. Протягом осінньо-зимового періоду проводився щоденний контроль за використання енергоносіїв. Надані ліміти не перевищено.

Фінансово-господарські проблеми вирішувались завдяки ефективній роботі з батьківською громадськістю та за рахунок бюджетних асигнувань.

Саме тому, відповідно до Програми розвитку закладу, Плану матеріально-технічного оснащення груп та з урахуванням першочергових потреб проведено наступні заходи:

здійснено косметичний ремонт групових, службових приміщень та коридорів ДНЗ. Значну увагу приділено теплозбереженню: замінено 2 вікна на металопластикові; протягом 2013-2017 рр. замінено 21 вікно, що складає 40% від загальної кількості. Проведено частковий ремонт даху та каналізаційної системи закладу. Продовжується робота по облаштуванню дитячих майданчиків ігровим обладнанням, проводиться заміна дерев'яних стін альтанок на металеві (профнастіл). Розпочато роботу щодо заміни зовнішніх дверей, замінено 4 дверей.

Протягом 2016-2017 н.р.були вжиті заходи щодо дотримання в закладі фінансової дисципліни, а саме:

- Внесення благодійних (добровільних) коштів при прийомі дітей в ДНЗ здійснюється виключно на рахунок закладу через касу управління освіти за заявою батьків.

- Благодійну допомогу у вигляді грошових внесків для проведення ремонтних робіт в ДНЗ зібрано та перераховано на рахунок закладу головами батьківських комітетів груп у лютому 2017 р.

- Благодійна допомога віковим групам надається виключно у вигляді товарів та послуг.

- Здійснюється контроль за виконанням управлінських рішень (наказ по ДНЗ від 20.09.2016 №72 «Про заборону збору коштів учасниками навчально-виховного процесу в ДНЗ №33»), порушень не виявлено:

- Добровільні грошові внески надаються виключно головам батьківських комітетів.

- Здійснюється чіткий бухгалтерський облік надходжень та витрат грошових коштів.

- Проводиться звітування перед батьківською громадськістю про надходження та використання батьківських, спонсорських коштів на групових та загально садових батьківських зборах, на сайті ДНЗ.

Наразі, розглянуте на батьківських зборах в лютому 2016 року питання щодо створення благодійного фонду, залишається відкритим.

Пріоритетними напрямами у сфері матеріально-технічного забезпечення залишаються:

- заміна вікон на металопластикові;

- подальший ремонт даху закладу;

- капітальний ремонт водопровідної системи

Кiлькiсть переглядiв: 573

Коментарi